התקשרו אלינו: 077-7296033

רחוב הרברט סמואל 90 חדרה info@clean2.co.il

מה הסוד של עבודות צבע מוצלחות?

עבודות צבע נחשבות פעמים רבות למשהו שניתן לעשות באופן עצמאי, הרי מה הבעיה לבחור צבע ולהתחיל לצבוע? אך למעשה מדובר בפרמטרים רבים שיש לקחת בחשבון, בטרם מתחילים את הצביעה עצמה. ראשית כל יש להחליט על הצבע שיתאים לכל חדר, הרי ידוע שלצבע הקירות יש השפעה ניכרת על האווירה שתשרור בחדר. ירוק למשל, נחשב לצבע מרגיע, ולכן מוסדות רבים בוחרים בו במטרה להשרות אווירה נינוחה ורגועה בקרב העובדים. בנוסף, יש לקחת בחשבון עניינים טכניים יותר שקשורים לצביעה עצמה. לדוגמא, האם צובעים גם את התקרה, ואם כן, כיצד מגיעים אליה? כיצד צובעים את פינות החדר? וכיצד ליצור מראה אחיד וחלק לצבע?

 

אילו הכנות יש לבצע לפני עבודות צבע?

 

עבודות צבע דורשות הכנה של קירות הבית, על מנת להבטיח שהצבע יחזיק מעמד ולא יתקלף אחרי כמה חודשים. יש לטפל קודם כל בסדקים בקיר, רטיבות ועובש ושכבות צבע קודם לפני שמתחילים את הצביעה עצמה. בעל מקצוע איכותי יתחיל את העבודה ע"י מציאת חריצים בקיר, הוא ירחיב אותם ויניח עליהם פס רשת יוטה וימלא בחומר איטום. בצורה זו הוא ימנע סדיקה חוזרת של האזור. הצעד הבא יהיה עיטוף הריהוט בניילון וריכוזו במרכז החדר, בצורה כזו מוודאים שהריהוט לא יינזק במהלך הצביעה. בנוסף יש צורך לעטוף או לחילופין לפרק את כל המפסקים והשקעים בבית, כדי לא ללכלך אותם בצבע. השלב הבא יהיה לפרק מהקיר את כל הברגים והמסמרים, כדי ליצור משטח עבודה אחיד וחלק. כמו כן, אסור לשכוח לקלף צבע ישן ורופף, אחרת גם הצבע הנוכחי יתקלף במהרה מהקיר. לאחר סתימת כל החורים והחריצים, חשוב לשייף את הקירות על מנת שהצביעה תהיה חלקה ולא ניתן יהיה לראות את כל התיקונים. והכי חשוב בסוף, לא להתעצל לנקות את האבק שנוצר משיוף הקירות, אחרת הוא ידבק בצבע ואתם תקבלו תוצאה לא איכותית במיוחד.

עבודת צבע – טיפים ועצות למתחילים

 

אחרי שסיימתם את שלב ההכנות, יש לצבוע את הקיר בשלוש שכבות, כשבין שכבה לשכבה ממתינים עד לייבוש מלא. זאת הדרך האופטימלית להשיג קירות במראה אחיד, ללא סימני מברשת או קילופים בקיר. שימו לב שכל סוג של צבע מיועד למטרה שונה. למשל בחדר האמבטיה, בו יש רמת לחות גבוהה ויותר סיכוי להופעת טחב ופטריות, אתם תעדיפו להשתמש בצבע אקרילי שנועד למנוע תופעות אלו בדיוק. חשוב להיעזר בבעל מקצוע, על מנת לקבל תוצאה איכותית לאורך זמן.